Kirjoittaja Aihe: Feenix nostaa päätään...  (Luettu 89 kertaa)

Poissa _j00na_

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 792
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Feenix nostaa päätään...
« Vastaus #3 : 14.08.2019 - klo:09:54 »
Suoraan vaan V8 sia alle tai jos ihan pakko niin tosiaan se 3.8 kutonen sit, toisaalta LS1 koneinen ei varmaan oikeastikkaan vie hirveästi enempää soppaa ja lisänä voimaa ihan erilailla ja muita kivoja lisiä mitä ei kaikissa V6 koneisissa ole vakiona mm lukkoperä. Tuo 3.8 taas on V6 koneisista huomattavasti pirteämpi jos vertaa vanhempaan 3.4 litraiseen.

Oletko koittanut Euroopasta katsella? Mm mobile.de , autoscout24.de , auto24.ee noistakin kannattaa valikoima katsoa , ainakin olisi hieman helpompi hakea/tuottaa auto Suomeen.

+98 koriseen 4 genneriin ei 15 tuumainen vanne taida eteen ainakaan mennä kun V6 koneisissakin on isommat ns ”Ls1” jarrut , ja ”16 vakio koko.

Onnea etsintään. m/
* NYKYINEN *: Chevy Camaro Z28 -95 LT1 ram air + T56 / 3.90 Motive Gears / Borla Exhaust

Varttimailit:
2014: 14.2/162.90 km/h
2016: 13.9/167.36 km/h
2017: 13.6/160.35 km/h
2018: 13.5/168.46 km/h

*EX*: Pontiac Firebird -95 3.4 Sfi + T5 / 178hp penkitetty
* MYYTY*

Nothing beats cubic inches!

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2158
Vs: Feenix nostaa päätään...
« Vastaus #2 : 14.08.2019 - klo:09:46 »
Pulttijako on sama, mutta ofsetti ei oikein sovi. Renkaat tulee korista ulos jonkun verran.

4gen 6-koneiset niin halpoja, ettei rahallisesti ainakaan kannata tuottaa jenkeistä.
´94 Z28

Poissa Shadowcast

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1799
  • Sukupuoli: Mies
Feenix nostaa päätään...
« Vastaus #1 : 14.08.2019 - klo:09:13 »
Nyt on alkanut taas mietityttää toi F-Bodyn hankkiminen. Vettä myllyyn on lisänny kun totesin että eiköhän tuo 4g Firebird vie bensaa about saman verran kun toi mun nykyinen kutonenkin. 11-12 litraa sillä satasella pääsääntösesti menee.

Aikoinaan myin 3g Trans Amin pois kun perheeseen tuli kolmas auto. Joten tarvitsisin sen ympärivuotiseen käyttöön, ei enää kesä-talviauto -kikkailua. Onkos kellään muuten V6 nelosgenneriä käyttöautona?

Ehkä enemmän silmää kuitenkin miellyttäisi se 98+ korimalli, ja 3.8 koneinen (paljonkohan tossa on muuten vuotuiset verot? Mulla on  2.7 ja siinä verot on 418 €/v, hullua...)
Semmosia ei ole paljoa Nettiautossa näkyny joten varmaan pitäis tuolta Amerikanmaalta sellainen kattoa. Mistä niitä kannattaa katella, linkkejä?

Ja, tuli mieleen että onko 4-gennerissä sama  pulttijako kun 3-gennerissä? Mulle meinaan jäi jäljelle 15" Turbocast -vanteet Trans Amista niin jos noi menis 4-genneriin ni siihen enää hubcapi päälle ni tulis kiva annos Ritariässä-nostalgiaa !
1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA Targa  Coupe, 350 TPI
2004 Mazda 3

A shadowy flight into my not so dangerous world