Kirjoittaja Aihe: Paluu tulevaisuuteen  (Luettu 7242 kertaa)

Poissa smokeybandit

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 471
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #43 : 02.03.2020 - klo:11:38 »
Mitä noita renkaita on nyt tullut tiirailtua, niin jos 225 leveydellä ois, niin itse kallistuisin tuohon falkeniin tai ehkä continental renkaisiin.

https://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=136&cart_id=PsJXr5rBqMcpCRG3.136.237995171&sowigan=So&Breite=225&Quer=60&Felge=15&kategorie=6&rsmFahrzeugart=ALL&Label=C-A-67-1&details=Ordern&typ=R-386893

https://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=136&cart_id=PsJXr5rBqMcpCRG3.136.237995171&sowigan=So&Breite=225&Quer=60&Felge=15&kategorie=6&rsmFahrzeugart=ALL&Label=B-A-71-2&details=Ordern&typ=R-363628

Jos renkaat ois sen 215 leveät, niin sit ois enemmän valikoimaa, on nokiaa ja sitä roadhawkii ja vaikka mitä.

En tiiä miten tarkka oot renkaan halkaisijan kanssa, mutta jos ja kun autossa oli uutena 245/50/16 renkaat, niin rengaslaskurin mukaan 245/50/16 renkaissa halkaisija on 65,1, sama halkaisija ois 225/60/15 renkaissa, 65,1.
215/65/15 renkaissa sitten sentin enemmän, 66,1, mutta sentti sinne tai tänne tuskin on mitään merkitystä.


Poissa smokeybandit

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 471
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #42 : 29.02.2020 - klo:23:43 »
No juu, toi museo katsastus, siitähän oli aikaisemmin täällä puhetta, mie vaan unohin mitä olin lukenut  ;D

No ei siinä mittään, kyllä siihen passelit renkaat löytyy, tuumaillaan vaan.  :)

Poissa Harrastelija

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #41 : 29.02.2020 - klo:20:35 »
Jes. Museokatsastusta varten.

Kun hylky tuli musekatsastuksessa noilla nykyisillä 18'' kromeilla niin yritin ensin tarjotella museotarkastajille tuota hawks motorsportin 88-90 mallin iroc repro 17x9 vannetta mutta sekin kuulosti niin nihkeälle ettei uskaltanut niitä ottaa. Museotarkastus väellä kuulemma on nykyään suurin ongelma tuo autojen ajanmukainen rengastaminen. Kun suurta osaa kalustoa tarjotaan museoleimalle liian uudella ja liian isolla vanteella. Kuulemma vannetta saa vaihtaa ja vieläpä ihan mielellään kyseisen ajan tarvikkeisiin mutta rengastus ja vanteen koko pitäisi säilyä myös alkuperäisen vuosikymmenen mukaisena. Näin minulle asiaa on yritetty selittää. Siksipä tämä vanne jumppa..

Vakio 350:n löytyy keulalta.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4708
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #40 : 29.02.2020 - klo:18:38 »
Mites ne reproduction vanteet mitkä sulla nyt on, eiks ne ollut kivat vai onks ne 15x7 mieluisemmat?

Museokatsastusta varten?

Poissa smokeybandit

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 471
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #39 : 29.02.2020 - klo:14:31 »
Jos joskus tulevaisuudessa sitten innostuu erilaisii vanteita hankkimaan, niin esim. tuola ois vaikka mitä, on 16X8 ja 16x9, jne. tosin jos vaikka 16x8 joskus halajaa,
niin joskus löytää netistä käytettynä myös mitkä voi entisöidä/maalata, jos on tarvis.

https://www.hawksmotorsports.com/wheels/oe-replica-wheels/

Mites ne reproduction vanteet mitkä sulla nyt on, eiks ne ollut kivat vai onks ne 15x7 mieluisemmat?

Poissa smokeybandit

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 471
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #38 : 29.02.2020 - klo:13:33 »
Hyvää keskustelua. Tuo harrastelaite on siis 88 iroc-z ja se on syntyjään lähtenyt Losin tehtaalta 16x8 vanteilla ja 245/50 renkailla. Siis N96 optiolla. Jossain edellisen vuosikymmenen alussa on edellisen edellinen omistaja tehnyt "tuunaus" projektin.. ja laittanut kromiset sparco pedaalin päälliset (nämä lähti aika vikkelästi) ja vaihtanut alkuperäiset vanteet tuossa nyt kiinni oleviin kromisiin 18x8,5 iroc reproihin 245/40 Sailunin rengastuksella.

Noita 16x8 alkuperäisiä optio vanteita lähtökohtaisesti haeskelin mutta tuli nyt vastaan nuo 30 vuotta varastossa olleet originaalit 88 irocin vakio 15x7 vanteet niin ei voinut vastustaa. Ainoa mikä tässä just hieman mietityttää on, että 245:n jälkeen tuo ohkaisempi vakiorengastus 215/65 saattaa hieman sattua silmään hetken. Mutta tottahan se on, että äkkiä tuollaisiin asioihin silmä tottuu. Toinen minkä kanssa painiskelen on, että valkoisilla teksteillä vai ilman.. Renkaana tuo goodrich radial t/a varmaan on juuri sellainen elämysrengas enempi kuin vakavasti otettava mutkatien rengas valinta.. tosin sellainen tässä ei tainnut olla haussakaan.

Mitä tuossa itse laskeskelin niin 225/60r15e, 245/40r18 ja 245/50r16 ovat aika lähelle samat.

Kun taas 235/60r15 ja 215/65r15 ovat keskenään lähes vastaavia.

Tuossa 215/65 luokassa tarjonta näyttää olevan parasta.

Oma kokemus on, että niin monessa asiassa ..kuten näissä renkaissa voi nettiin hukkua lukemaan eri arvosteluja ja käyttäjien kokemuksia. Joskus liikaakiin.. tunnustan. :D Nuo firestonet roadhawkit näyttää pärjänneen jossain tuulilasin halpis testissä ihan kivasti. Ja niistä jopa hieman innostuin. Yllättäen samasta testistä löytyi nuo nykyisin alla olevat Sailunit.. ja ne pääsi viimeiselle sijalle haukkujen kera. Täytyy sanoa, että sen mitä olen noita alla olevia renkaita koeponnistanut niin ihan hyvin nuo kuivalla tuntuu tiehen tarttuvan. Liekkö tuulilasilla kaarrenopeudet siis suurempia ja kuskit pelottomampia :D

Jostain pitäisi taikoa varmaan orginaali mallin vanteen mutterit ja hatut. Noissa kromivanteissa kun omat kromatut mutterit. Summitilta näyttäisi ainakin saavan. Sieltä pitäisi tilata jarrupedaalin kumikin.


Jaa et siinä ois ollu 245 levyiset renkaat orkkiksina.
Mie vaan sillä mielel kyselin että jos ja kun siinä on 245 levyset renkaat ollu orkkis rengas kokona, niin alustaaan ja moottoriin nähden kun tehtaalla ovat siihen 245 renkaat laittaneet, niin niissä ois paras pito ja ajotuntuma, onhan nykypäivänä varmaan parempiakin päivitys mahollisuuksia pitoon nähden, mutta 245 renkaat ei aikoinaan yhtään huonot ollut.

Itselläkin kun on 245 renkaat 16 tuuman vanteilla WS6 alustan kera, niin hyvä combo on ollut, talvirenkaat on 225/55/16, seiska tuuman vanteilla, sellainen ero niissä on 245 renkaisiin kasi tuuman vanteilla, että rattii on varsinkin parkissa helpompi käännellä, miinuksena moottori tie nopeuksissa ei ihan yhtä vakaa ole kuin 245 renkaat kasi tuuman vanteilla, eikä taka renkaitten pito ole yhtä hyvä kuin mitä 245 renkaat/kasi tuuman vanne, tosin eipä niissä silti sateella yhtään sen parempi pito ole, tosin talvi renkaat on laatu renkaat ja kesärenkaat on pjaska laatua.

Rengas jos ois 215 tai 225 rengas jos siinä sellaiset ois, niin erona 245/kasi tuuman vanne, niin helpommin kyllä kumi palaa kun kaasua polkaisee ja sillain, pitokin voi herkemmin lähtee taka renkailta kun siis kaasua polkaisee, TPI koneissa kun on vääntöö vaikka kuinka. Liikenne ympyrässäkin kun kurvaa niin vähän nopsemmin niin voi perä heilahtaa tai etu renkaissa tuntuu että sivuttais pito karkaa herkemmin, verrattuna 245 renkaisiin kasi tuuman vanteilla.

Kyl sen sitten huomaa kun on kapeammat renkaat/vanteet, mutta siihen tottuu ja kantsii pitää mielessä sitten ettei auto lähe lapasesta, mutta jos laatu renkaat vaikka ois seiska tuuman vanteella 215 tai 225, niin tuskin nyt mitään liian isoa eroa tuntuu vaikka ois ennen ollut 245 renkaat kasi tuuman vanteella, omat talvi renkaatkin kun on sillä seiska tuuman vanteella ja 225/55, niin ei nyt mitään yö ja päivä eroa siinä ole 245 ja kasi tuuman vanteen välillä, plussana on tosiaan se että rattii on kevyempi käännellä ja ei vetele urissa niinkuin 245 tai leveämpi rengas, pitää vaan mielessä että jos on ennen ollut 245 renkaat kasi tuuman vanteilla ja tilalle jos laittaa 215 seiska tuuman vanteilla, niin ei ainakaan ihan heti jossain risteyksessä kaasua polkaise liikaa, muuten ihmeen herkästi pito voi lähtee ja auto on sitten vaikka sivu luisussa  :D

Mut sitten kun siihen tottuu niin kyllä kapeillakin renkailla pärjää, muistaa vaan rajat milloin voi pito lähteä, sateella ei ainaskaan omissa renkaissa riitä pito vaikka on 245, tuntuu kun melkein märällä nurmikolla ajais.

Sulla kun on 245 renkaat ollu kasi tuuman vanteella ennen orkkiksena, niin jos noi seiska tuumaiset ois 225 levyiset, vois ehkä pito olla parempi kuin mitä 215 leveyden renkailla, mutta siihen vaikuttaa paljon kyllä sitten miten laatua rengas on että jos ois halpis renkaat 225, ja laatu renkaat 215, niin kyllä silloin 215 renkaissa pitäis parempi pito olla, mutta jos ois laatu rengas 225, niin sitten ois taas vice versa.

Eipä tuo 235 leveyskään mikään huono ois, harmi kun eikös 235 leveydellä vaihto ehtoja ole oikeestaan kuin comp t/a tai cobra, sitten jos leveys ois 225 tai 215 niin sitten ois enemmän valinnanvaraa, onhan ulkomaan markkinoilla sitten kyllä enemmän renkaita mistä valita, vaikka melkein millä koolla, mutta hinnakkaampia sitten. Voihan sitä kahtoo mitä renkaita vaikka siellä summit racingillä on, mutta rahti kannattaa tarkistaa ettei tule renkaille yllättäen paljon hintaa.

En tiiä oisko 215 liian kapea, kai täällä porukkaa on kellä on kokemusta, itsellä ei WS6 alustan kanssa ole kapeempaa ollut kuin 225 seiska tuuman vanteella, niin en osaa sanoa että pysyykö sitten 215 rengas WS6 alustan menon kanssa mukana ettei liiraa joka toinen kurvi, tosin miten autolla ajaa, kuin räikkönen vai papparainen, ajotyylillä on vaikutusta kans, että mikä rengas koko ois hyvä.

Tuumaillaan täällä porukassa että mikä koko siihen ois hyvä, vanne kun sulla on seiska tuumainen, niin 215/225/235/245 ja vaikka 255 takana, vaihto ehtojahan on monia,
itse veikkaisin että kun sulla on iroc-z, niin sehän vastaa trans am gta WS6 alustaa, jos en ny väärässä oo, niin en itse kapeampaa rengasta laittais kuin 225, että pysyy sitten paremmin rengas alustan ja menon kanssa mukana, ja laatu rengas kannattaa valkata, itsellä kun on halpis kesä renkaat, niin niissä ei pitoa ole hyvin kuin kuivalla, märällä kelillä saa ajella hissun kissun.

Mikä kone sulla on, onkos se 305 vai 350?
350 koneessa on potkua enemmän kuin 305, silloin en itse laittaisi kapeampaa rengasta kuin korkeintaan 225.

Joskus jos pitoa haluu sitten lisää, niin noita gta vanteita ja snowflake vanteita vanhemman ponun tyyliin on nykyään uusia olemassa mitkä ois 17x9, luulis että sellaisiin kun valkkaa hyvän renkaan sopivalla leveydellä niin luulis pitoa olevan jo liiankin hyvin.

En tiiä miltä camaro näyttäis vaikka snowflake vanteilla, ois ainakin jännän näköinen jos vanne muuten käy offsetin ja pulttijaon puolesta.

Poissa Harrastelija

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #37 : 29.02.2020 - klo:11:29 »
Hyvää keskustelua. Tuo harrastelaite on siis 88 iroc-z ja se on syntyjään lähtenyt Losin tehtaalta 16x8 vanteilla ja 245/50 renkailla. Siis N96 optiolla. Jossain edellisen vuosikymmenen alussa on edellisen edellinen omistaja tehnyt "tuunaus" projektin.. ja laittanut kromiset sparco pedaalin päälliset (nämä lähti aika vikkelästi) ja vaihtanut alkuperäiset vanteet tuossa nyt kiinni oleviin kromisiin 18x8,5 iroc reproihin 245/40 Sailunin rengastuksella.

Noita 16x8 alkuperäisiä optio vanteita lähtökohtaisesti haeskelin mutta tuli nyt vastaan nuo 30 vuotta varastossa olleet originaalit 88 irocin vakio 15x7 vanteet niin ei voinut vastustaa. Ainoa mikä tässä just hieman mietityttää on, että 245:n jälkeen tuo ohkaisempi vakiorengastus 215/65 saattaa hieman sattua silmään hetken. Mutta tottahan se on, että äkkiä tuollaisiin asioihin silmä tottuu. Toinen minkä kanssa painiskelen on, että valkoisilla teksteillä vai ilman.. Renkaana tuo goodrich radial t/a varmaan on juuri sellainen elämysrengas enempi kuin vakavasti otettava mutkatien rengas valinta.. tosin sellainen tässä ei tainnut olla haussakaan.

Mitä tuossa itse laskeskelin niin 225/60r15e, 245/40r18 ja 245/50r16 ovat aika lähelle samat.

Kun taas 235/60r15 ja 215/65r15 ovat keskenään lähes vastaavia.

Tuossa 215/65 luokassa tarjonta näyttää olevan parasta.

Oma kokemus on, että niin monessa asiassa ..kuten näissä renkaissa voi nettiin hukkua lukemaan eri arvosteluja ja käyttäjien kokemuksia. Joskus liikaakiin.. tunnustan. :D Nuo firestonet roadhawkit näyttää pärjänneen jossain tuulilasin halpis testissä ihan kivasti. Ja niistä jopa hieman innostuin. Yllättäen samasta testistä löytyi nuo nykyisin alla olevat Sailunit.. ja ne pääsi viimeiselle sijalle haukkujen kera. Täytyy sanoa, että sen mitä olen noita alla olevia renkaita koeponnistanut niin ihan hyvin nuo kuivalla tuntuu tiehen tarttuvan. Liekkö tuulilasilla kaarrenopeudet siis suurempia ja kuskit pelottomampia :D

Jostain pitäisi taikoa varmaan orginaali mallin vanteen mutterit ja hatut. Noissa kromivanteissa kun omat kromatut mutterit. Summitilta näyttäisi ainakin saavan. Sieltä pitäisi tilata jarrupedaalin kumikin.





« Viimeksi muokattu: 29.02.2020 - klo:11:31 kirjoittanut Harrastelija »

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5396
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #36 : 29.02.2020 - klo:05:29 »
Camskill.com
Sieltä on helppo vertailla eri kokoja, ja edullinen paikka ostaa. Toimitukset pelaa hyvin.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5396
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #35 : 29.02.2020 - klo:05:13 »
Mulla on edessä 225/55-16 renkaat 16x8 vanteilla. Tuo koko on ainakin Oulun uraisilla teillä osoittautunut parhaaksi ajaa, eikä pito ole etupäästä vielä koskaan loppunut kesken. 235/60-15 kokoa näyttäis ainakin cooper ja nakang tekevän, hintaa 100-150€/kpl
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa smokeybandit

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 471
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #34 : 29.02.2020 - klo:02:26 »
Millä vanne koolla sun Camaro on tehtaalta lähtenyt, onks siinä tehtaan jäljiltä ollut 15x7 vanteet vai 16x8?
Niin, ja onks se rs, z28 vai iroc-z.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4708
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #33 : 29.02.2020 - klo:01:46 »
En tiedä minkälainen ajettava 3's Camaro on korkea profiilisilla renkailla.
Renkaissa on toki paljon eroja eri mallien välillä.
Nyttenkin mulla on Pirellin 235/45/17 P7 alla sakemannissa ja niiden vaappuminen mutkissa häiritsee ja olisi korkea profiilisena varmasti kammottava.
Toinen Pirellin malli P zero taas oli hyvä.
Suunnittelusta kiinni mihin renkaalla tähdätään.
Eli sama valmistaja voi tehdä toisistaan poikkeavia kumeja ja tässä tapauksessa testivoittaja 3xA rengas oli epämielyttävä.
Vesikelin saippuarenkaat nostaa fiilistä omalla tavallaan, kun auto käyttäytyy kuin doupattu sonni.
Mutta kolikon kääntöpuolena... ei herätä luottamusta  sateella.
Tällä viittasin hieman kovettuneisiin puritanisti-renkaisiin.
BF t/a kyllä ihan tukeva kylkinen rengas ja siitä pointsit.
Mutta tarjosi enemmän fiilistä kuin suorituskykyä.

« Viimeksi muokattu: 29.02.2020 - klo:02:11 kirjoittanut Fenix »

Poissa smokeybandit

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 471
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #32 : 29.02.2020 - klo:01:21 »
Taitaa olla tuo 215/65 se peruskoko ja joissain vuosikerroissa interwebin ihmeellisen maailman mukaan saanut jonain optiona 235/60r15 kumeja.

Tuo 215 taitaa olla kuitenkin ehkä toimivampi tuolla vakio 7 tuuman vanne leveydelle.

Tuo 235 ei kaventaisi kumin leveyttä nykyisestä 245:sta kovin radikaalisti.. Tiedä sitten miltä se näyttäisi vanteella.. ilmapallo pullottajalta ehken.

Tuo firestone voisi vaikka ollakkin vaihtoehto merkin puolesta. Falken lienee noista oikeasti parempi rengas.

Jos sulla on 245 levyset renkaat, niin tilalle jos laittaa 215 levyset, niin voi äkkiseltään näyttää liian kaposelta, tosi kyllähän siihen tottuu.

Itsellä kun oli aikoinaan 7 tuuman vanteet, niin siinä mulla oli 225 levyset, 215 oli siinäkin orkkis rengas koko.

Mulla on vuosien mittaan renkaita ollu kapeimmillaan 215, ja leveimmillään 295, nykyään on 245 16 tuuman vanteilla, monesti orkkis koko on osoittautunut hyväksi, tosin ei 225 tai 235 yhtään liian muljun tuntuinen ole vaikka ois 7 tuuman vanne.

Tuumaile vaan noita renkaita, miun ehotus ois firestone tai falken, on yhdet firestonet ja falkenit ollu, tosin ei kyseessä olevaa mallia, kun eikös toi roadhawk ja ziex ze310 tullut markkinoille 2017, jos en nyt pahemmin erehdy,
minun kokemukset oli aikaisemmasta ziex mallista, ja firestonen malli oli mulla firehawk, yhtä hyvii oli molemmat, mutta jos johki rengas malliin päätyy, niin voi vaikka netistä lueskella arvosteluja, niin ei osta sikaa säkissä.

Jos tuohon 215/65/15 kokoon päädyt, niin niitähän on sitten paljon tarjolla eri valmistajilta firestonen ja falkenin lisäks, on nokiaa, continental ja vaikka mitä, menee pää pyörälle kun netistä lueskelee kaiken maailman rengas testejä  :)

Nokian talvi renkaat on ainaskin ihan jees, tuskin niitten kesä renkaat yhtään huonoja on, on kuulemma niin että esmerkiks nokian renkaat passaa paremmin tänne meidän teille, ja vaikka joku muun maan merkki lämpösille kesä teille ulkomaan
teille, kun kuulemma kumi seokset on joissain renkaissa vähän niinkuin sillain että onko enemmän skandinaavian teille vai vaikka johki ranskan tai italian teille, mutta kai se menee jo vähän hiusten halkomiseks, kyllä minun mielestä jos on
rengas kuin rengas, suht laatu rengas, niin pitäis ihan ok olla, jenkit kun on takavetosii ja potkua on koneessa, niin rengas kuin rengas, se sutii kuin väkkärä kun kaasua polkaisee, tosin aikoinaan kun oli goodyear eagle f1 gs-d3 renkaat,
niin niissä oli aika mahtava pito, harmi kun ei niitä taida olla saatavilla enää, ainaskaan 16 tuuman vanteille, kait niitä isommile vanteille sitten on, jos en väärin muista.

Niin, ja kannatta muistaa tarkistaa vaikka netin rengas laskurilla sitten renkaitten halkaisijaa, että passaa orkkis halkaisijan kanssa enemmän tai vähemmän, jos sitten eri leveydellä/korkeudella olevia renkaita laittaa verrattuna nykyiseen renkaan halkaisijaan.

Vaikka korkeus numero ois renkaissa sama, niin jos on leveämpi tai kapeampi rengas, niin halkaisijaan se vaikuttaa, esim. jos on vaikka 245/50/16 renkaat, ja laittais tilalle 225/50/16, niin halkaisija on 225 renkaassa pari senttiä pienempi,
siksi korkeus jos on 55, niin sitten on halkaisija muutamien millin erolla sama kuin mitä 245/50/16 renkaassa.

https://vianor.fi/rengastietoa/rengasvinkit/rengaslaskuri/

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2866
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #31 : 29.02.2020 - klo:01:10 »
Googlen kuvahaulla näkee miltä 235/60/15 näyttää 7x15 vanteella.
Falkenin renkaista (451 & 452) itselle jäänyt hyvä maku.
Toi koko mulla oli komerossa orkkiksena.Comp T/A ja GY eagle VR oli ok kumit,BF:n radial T/A järkyttävä paloletku.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4708
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #30 : 28.02.2020 - klo:23:25 »
Googlen kuvahaulla näkee miltä 235/60/15 näyttää 7x15 vanteella.
Falkenin renkaista (451 & 452) itselle jäänyt hyvä maku.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2020 - klo:23:43 kirjoittanut Fenix »

Poissa Harrastelija

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #29 : 28.02.2020 - klo:20:39 »
Taitaa olla tuo 215/65 se peruskoko ja joissain vuosikerroissa interwebin ihmeellisen maailman mukaan saanut jonain optiona 235/60r15 kumeja.

Tuo 215 taitaa olla kuitenkin ehkä toimivampi tuolla vakio 7 tuuman vanne leveydelle.

Tuo 235 ei kaventaisi kumin leveyttä nykyisestä 245:sta kovin radikaalisti.. Tiedä sitten miltä se näyttäisi vanteella.. ilmapallo pullottajalta ehken.

Tuo firestone voisi vaikka ollakkin vaihtoehto merkin puolesta. Falken lienee noista oikeasti parempi rengas.