Kirjoittaja Aihe: Paluu tulevaisuuteen  (Luettu 7086 kertaa)

Poissa smokeybandit

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 471
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #28 : 28.02.2020 - klo:13:38 »
Löysin vanteet. Eli 88 irocin vakiot 15x7:t. Taisivat olla vähän eri tavalla maalattu ja irocin keskikupeilla kuin vastaavat muut "five spoke" 15 tuumaiset. Oli tarjolla irocissa vain -88 tuo vanne malli. Optiona sai 16x8 (jotka aikaisemmin oli vakiot). Piti ihan esitteestä tarkastaa. Puritaanisempikaan museotarkastaja ei voi olla hyväksymättä. Menen auton ja esitteen kanssa :D

Ei ole tainnut olla edes aikanaan se suosituin vanne vaihtoehto kun nämäkin vanteet oli omistaja ottanut auton alta jo yli 30 vuotta sitten pistänyt alle muut vanteet. Kohtuu siistissä kunnossa.. kuin uudet.. että vain renkaita odottavat.

Mitkä puritaaniset kumit näihin laittaisi. Goodyear Eagle renkaita saisi uustuotantona mutta hinta kirvelee takataskun lisäksi lisäksi muitakin ruumiin osia. :D

Onko rengas suosituksia. Cooper cobra vs BF radial t/a lienee kuoliaaksi hakattu aihe.. 235/60r15 kokoa alle ajattelin laittaa. Ei ole liikaa tarjontaa.

Oliks orkkis koko noille vanteille 215/65/15? Vai onks 235 ainut vaihtoehto?

Esimerkkinä jos ois 215 renkaat, tuollainen vois olla ok, https://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=136&cart_id=EWgJOz7LxoshF0Vv.136.454005137&sowigan=So&Breite=215&Quer=65&Felge=15&kategorie=6&Ang_pro_Seite=21&weiter=21&rsmFahrzeugart=ALL&Label=C-A-71-2&details=Ordern&typ=R-368913

Samaa 215/65/15 rengasta on myös sitten esim. nokia ja continental ja goodyear, sit jos ois kompromissi 215 ja 235 leveyden renkaasta, niin 225/60/15, esimerkiks falken https://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=136&cart_id=EWgJOz7LxoshF0Vv.136.454005137&sowigan=So&Breite=225&Quer=60&Felge=15&kategorie=6&ranzahl=4&Ang_pro_Seite=10&weiter=10&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=C-A-67-1&details=Ordern&typ=R-386893


« Viimeksi muokattu: 28.02.2020 - klo:13:41 kirjoittanut smokeybandit »

Poissa Harrastelija

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #27 : 28.02.2020 - klo:11:37 »
Löysin vanteet. Eli 88 irocin vakiot 15x7:t. Taisivat olla vähän eri tavalla maalattu ja irocin keskikupeilla kuin vastaavat muut "five spoke" 15 tuumaiset. Oli tarjolla irocissa vain -88 tuo vanne malli. Optiona sai 16x8 (jotka aikaisemmin oli vakiot). Piti ihan esitteestä tarkastaa. Puritaanisempikaan museotarkastaja ei voi olla hyväksymättä. Menen auton ja esitteen kanssa :D

Ei ole tainnut olla edes aikanaan se suosituin vanne vaihtoehto kun nämäkin vanteet oli omistaja ottanut auton alta jo yli 30 vuotta sitten pistänyt alle muut vanteet. Kohtuu siistissä kunnossa.. kuin uudet.. että vain renkaita odottavat.

Mitkä puritaaniset kumit näihin laittaisi. Goodyear Eagle renkaita saisi uustuotantona mutta hinta kirvelee takataskun lisäksi lisäksi muitakin ruumiin osia. :D

Onko rengas suosituksia. Cooper cobra vs BF radial t/a lienee kuoliaaksi hakattu aihe.. 235/60r15 kokoa alle ajattelin laittaa. Ei ole liikaa tarjontaa.

Poissa Mika

  • Huoltaja
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 5631
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #26 : 22.02.2020 - klo:13:13 »
Täältä pohjolan perukalta on tosi hidasta ja vaikeaa keritä paikallisten "tuun illalla hakeen käteisellä" kaverien vauhtiin.. Niin ja näitä settejä oli kaksi.. Mulle ois riittänyt yksikin.. Vähän korpeaa.. :D


En tiedä missä asti pohjolan perukoita olet, mutta Oulunkin seudulla vanteiden hiekkapuhallus, maalaus ja suoristaminenkin onnistuu paikallisessa firmassa.
2006 Citroën C4 2,0i 16V VTR Berline
1981 Chevy Corvette C3

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10440
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #25 : 22.02.2020 - klo:13:06 »
Mulla maksoi  5gen camuun hiekkapuhallus ja pulverimaalaus 60€ vanne  :)
sama hinta Pornaisissa  :)

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4099
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #24 : 22.02.2020 - klo:12:28 »
Vanteiden hiekkapuhallus ja maalaus ei loppujenlopuksi ole kovin kallista.
Mulla maksoi  5gen camuun hiekkapuhallus ja pulverimaalaus 60€ vanne  :)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4685
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #23 : 22.02.2020 - klo:12:24 »
Vanteiden hiekkapuhallus ja maalaus ei loppujenlopuksi ole kovin kallista.
Jos noita nykyisiä vanteita tarjoat vaihdossa täällä, niin varmasti monikin kiinnostuu.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2020 - klo:12:29 kirjoittanut Fenix »

Poissa Harrastelija

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #22 : 22.02.2020 - klo:12:02 »
Pitänee vähän purkaa tätä perfektionismin tuskaa.

Keväthän on jo melkein täällä ja mulla ei edelleenkään ole alkuperäisiä vanteita. Eikä siis museoleimalle asiaa..
Ei ole 16 tuuman iroceja eikä 15 tuuman N90 optio pyöriäkään. Oon kaivanut suomen ja ruotsin puolen tarjonnan läpi eikä löydy sitten alkuunkaan sellaista todella siistiä settiä. Vanteita toki löytyy mutta kaikissa tekemistä enemmän tai vähemmän. Sorvaamista, hiomista, uudelleen lakkaamista tai täys puhallusta ja maalausta.

Jotenkin alkuun kuvittelin, että helppo juttu. Kesäautonahan nämä täällä pohjolassa on olleet, että alkuperäiset vanteet, jotka on uusien isompien vanteiden tieltä nurkkaan pistetty on kuin uusia. Oikeastihan näitä alkuperäisiä vanteita ei edes juuri myynnissä pyöri täällä tai edes naapuri maassa.
Siirsin nyt sitten katseen rapakon toiselle puolelle. Siellä on vanteita. Yllätys yllätys.. sielläkin 20:tä vanne settiä kohden 1 setti hyvä ja loput on .. noh ei kannata tänne tuotattaa.

Missasin tuossa äsken ajamattomat dealerin uutena pois alta ottamat "NOS" 15 tuumaiset jostain kasarin puolivälistä.. Täältä pohjolan perukalta on tosi hidasta ja vaikeaa keritä paikallisten "tuun illalla hakeen käteisellä" kaverien vauhtiin.. Niin ja näitä settejä oli kaksi.. Mulle ois riittänyt yksikin.. Vähän korpeaa.. :D

Kyllä ne vielä jostain löytyy. :D


Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2338
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #21 : 08.10.2019 - klo:08:56 »
Eivät kaikki, vahapohjaiset massat ovat täysin erilaisia kuin perinteiset maaöljypohjaiset massat. Esim uudemmat bemarit on vedetty tehtaalla vahapohjaisella ruostesuojalla. Pinta on ohut lähes väritön ja likaa hylkivä. Vastaavaa löytyy ainakin wurthin valikoimista ja sitä omaan käyttikseenikin laitoin.

Tectyl musta on juuri vahapohjainen. Pysyy hyvin puhtaana ja helppo suihkia pikku paikkoja, niin ei tartte koko roskaa vetää paksultaan.
´94 Z28

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #20 : 07.10.2019 - klo:21:18 »
kaikki ovat enemmän ja vähemmän tahmeita ja imevät kaiken irtonaisen itseensä

Eivät kaikki, vahapohjaiset massat ovat täysin erilaisia kuin perinteiset maaöljypohjaiset massat. Esim uudemmat bemarit on vedetty tehtaalla vahapohjaisella ruostesuojalla. Pinta on ohut lähes väritön ja likaa hylkivä. Vastaavaa löytyy ainakin wurthin valikoimista ja sitä omaan käyttikseenikin laitoin.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2338
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #19 : 07.10.2019 - klo:20:06 »
kaikki ovat enemmän ja vähemmän tahmeita ja imevät kaiken irtonaisen itseensä

Juu, ruostepaikoille silloin tällöin putsaus ja mustaa tektyyliä pikku ruiskaus.
´94 Z28

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10440
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #18 : 07.10.2019 - klo:17:09 »
kaikki ovat enemmän ja vähemmän tahmeita ja imevät kaiken irtonaisen itseensä

Poissa Harrastelija

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #17 : 07.10.2019 - klo:14:27 »
Yhdestä edellisestä harrastekulkineesta menin tervaamaan "neitseellisen" pohjan. Samalla tavalla tuokin vekotin oli ollut vain kesäkäytössä ja vailla minkäänlaista alustan massausta. Jälkeenpäin harmittelin kun piti mennä niin tekemään. Olisi ollut paljon parempi antaa olla massaamatta. Ei se tosiaan kesäajoissa kipeää ota vaikka joskus satunnaisesti kastuukin. Tässä tapauksessa edellisestä kerrasta "viisastuneena" mielessä oli lähinnä alustan jonkinlainen wd40:llä käsittely.. .. joku huonopuoli siinäkin varmasti on.. Mieleen tulee lähinnä kaiken paskan kiinni liimatuminen käsiteltyyn pintaan..






Paikalla BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6220
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #16 : 06.10.2019 - klo:10:33 »
En laittais yhtään mitään. Pelkässä kesäkäytössä se on ikuinen sellaisenaan. Turha sotkea paikkoja millään massoilla tai vastaavilla.

Z-mon kanssa täysin samaa mieltä!  m/ Kesäajossa ei mene miksikään. Ja kun sellaisenaan saa säilymään niin on se auton arvollekin hyvä juttu  m/

Joo ja tuollasilla vanteilla ei mene museoleimaan kyllä.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 383cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6138
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #15 : 05.10.2019 - klo:19:04 »
Asiasta toiseen. Millähän tuota uskaltaisi käsitellä auton alustan. Pohja on sellaisessa hentoisen näköisessä pohjamaalissa ja hyvin kevyessä pintaväri sumussa mitä nyt on sattunut lentämään sinne minne päivä ei paista ku linjalla on kori päältä maalattu. Ei tekisi mieli tervata kiven iskumassoilla tai muilla "koko" peittävillä tavaroilla mutta jotain siihen tekisi mieli laittaa niin olisi edes tiestä lentävältä kosteudelta vähän suojassa. Tämä siitäkin huolimatta, että kilometrejä ei tule kuin kesä viikonloppuisin.. jos silloinkaan ehtii :D   

En laittais yhtään mitään. Pelkässä kesäkäytössä se on ikuinen sellaisenaan. Turha sotkea paikkoja millään massoilla tai vastaavilla.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa Harrastelija

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Paluu tulevaisuuteen
« Vastaus #14 : 05.10.2019 - klo:17:29 »
Hyvää lauantai iltaa arvon väki.

Tuli koitettua museotarkastusta, josko olisi saanut museoleimaan vielä ennen auton talvihorrokseen vaivuttamista. No niinkuin arvata saattaa ei onnistunut. Ei autossa mitään vikaa ollut. Auto itsessään on kuin uusi niin päältä kuin altakin. Mutta vanteet oli liikaa. Jos olisi olleet edes alkuperäisen kokoiset niin ilmeisesti kromi vielä olisi käynyt mutta se koko... Noh tästäpä motivaatiota etsiä jostain alkuperäiset 16 tuumaset jos jostain löytyisi.

Asiasta toiseen. Millähän tuota uskaltaisi käsitellä auton alustan. Pohja on sellaisessa hentoisen näköisessä pohjamaalissa ja hyvin kevyessä pintaväri sumussa mitä nyt on sattunut lentämään sinne minne päivä ei paista ku linjalla on kori päältä maalattu. Ei tekisi mieli tervata kiven iskumassoilla tai muilla "koko" peittävillä tavaroilla mutta jotain siihen tekisi mieli laittaa niin olisi edes tiestä lentävältä kosteudelta vähän suojassa. Tämä siitäkin huolimatta, että kilometrejä ei tule kuin kesä viikonloppuisin.. jos silloinkaan ehtii :D