Kirjoittaja Aihe: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?  (Luettu 2880 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3515
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #12 : 13.10.2019 - klo:21:22 »
Jos on 2 pumppua niin tuskin olisi yhtaikaa hajonnut ellei ole toinen hajonnut huomaamatta jo joskus aikaisemmin...
Onko paineensäädin vielä vakio / tankissa?
Tankissa oleva on hankalampi testata mutta jos on ulkoinen voi tukkia paluun esim. letkua litistämällä ja katsoa nouseeko paine.


Sinänsä nuo tarvike-Walbrot ei ole kestoltaan läheskään verrattavissa alkuperäisiin pumppuihin. Lisäksi tuntuu olevan laatuhajontaa yllättävän paljon.


Kaverilla oli muutama viikko sitten just samat oireet. Paine tippui yhtäkkiä 1,5bariin.
Paineensäätimessä (tarvike) vika ja päästi läpi. Mitattiin samalla 455L Walbron tuotto @4bar - 205L/h... :o
3-4 vuotta vanha pumppu eikä ole paljoa ajettu. Mitähän lie enää tuottanut täysillä ahdoilla jolloin bensapaine pitäis olla 6bar...
Ilmankos oli jo jonkun aikaa mennyt vedossa laihan puolelle.


LS1 pumpun sähkö on yksinkertainen. PCM ohjaa relettä (konehuoneen rasiassa, "Fuel pump").
Sulakkeen ja releen kautta menee sähkö pumpulle (harmaa johto) takapenkin alla olevan läpivienti-liittimen kautta.
Matkalla on muutama muukin liitin mm. rintapellin läpivienti. Maadoituskohtaa yritin kirjasta katsoa mutta en löytänyt.
Mitään öljynpaine tms. ohjauksia ei ole niinkuin vanhemmissa.


PS. Vakio-LS1 paine on 4bar (3,8-4,2) vakiopaine eli alipaine ei vaikuta.

Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa AJ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 250
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #11 : 13.10.2019 - klo:18:52 »
Miten virransyöttö on tehty? Jos tankissa kerran on kaksi pumppua niin onhan virransyöttö vedetty uusiksi. Alkuperäinen johdotus on niin onneton että se ei riitä kunnolla edes vakio pumpulle.

Nopein tapa todeta virran riittävyys on mitata tankilta pumppujen jännite silloin kun pumput käy. Tämä ei nyt onnistu suoraan koska auto ei lähde käyntiin. Ota pumppujen rele irti ja laita jomppi tilalle että saat pumput pyörimään. Jos erillinen rele niin vedä sen ohjaukseen jostain virta jolloin johdonpätkällä. Tämän jälkeen mittaa jännite tankin päästä pumppujen liittimestä pumppujen pyöriessä. Onnistuu vaikka lyhyellä mig langan pätkää apuna käyttäen jonka työntää liittimeen johdon ja tiivisteen välistä. Jännite ei saisi olla kovin paljoa akun jännitettä alhaisempi.

Kiitos ohjeesta. Pitää miettiä mistä saan virtaa noille ja muutenkin noi sähkötyöt on mulle aika hepreaa ;D
En osaa sanoa, onko vedetty uusiksi virran saantia. Vakiopumppu oli vaihdettu, kun auto tuli mulle ja 1,5v sitten asennetutin toisen kun todettiin dynossa, että yks ei riitä. Eli kaksi walbroa tankissa nyt.

Jos jotain hyvää, niin luukku on rakennettu konttiin, ja pääsee käsiksi suoraan pumpuille.

 
Chevroler Camaro Z28 procharged

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 507
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #10 : 13.10.2019 - klo:18:44 »
Miten virransyöttö on tehty? Jos tankissa kerran on kaksi pumppua niin onhan virransyöttö vedetty uusiksi. Alkuperäinen johdotus on niin onneton että se ei riitä kunnolla edes vakio pumpulle.

Nopein tapa todeta virran riittävyys on mitata tankilta pumppujen jännite silloin kun pumput käy. Tämä ei nyt onnistu suoraan koska auto ei lähde käyntiin. Ota pumppujen rele irti ja laita jomppi tilalle että saat pumput pyörimään. Jos erillinen rele niin vedä sen ohjaukseen jostain virta jolloin johdonpätkällä. Tämän jälkeen mittaa jännite tankin päästä pumppujen liittimestä pumppujen pyöriessä. Onnistuu vaikka lyhyellä mig langan pätkää apuna käyttäen jonka työntää liittimeen johdon ja tiivisteen välistä. Jännite ei saisi olla kovin paljoa akun jännitettä alhaisempi.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa AJ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 250
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #9 : 13.10.2019 - klo:18:13 »
Onko pumppujen virransyöttö ja maadoitukset kunnossa?
Pitää selvittää.
Jos on antaa kaavioita tai kuvia, mistä lähteä tarkistelemaan niin kiitos  :)
Chevroler Camaro Z28 procharged

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 507
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #8 : 13.10.2019 - klo:18:00 »
Onko pumppujen virransyöttö ja maadoitukset kunnossa?
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa AJ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 250
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #7 : 13.10.2019 - klo:17:41 »
kyl siel pitäs pumpun tehdä alkupaineeksi väh. 2.7 bar (3.5 bar orggis)

Samaa mietin. Aikaa nopeesti pumput meni jos ne on nyt rikki  ::)

Voisko olla bensafilsu tukossa? Kuitenkin yrittää muodostaa painetta, kun laittaa virrat.

Chevroler Camaro Z28 procharged

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10619
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #6 : 13.10.2019 - klo:17:34 »
kyl siel pitäs pumpun tehdä alkupaineeksi väh. 2.7 bar (3.5 bar orggis)
« Viimeksi muokattu: 13.10.2019 - klo:17:37 kirjoittanut Chevy »

Poissa AJ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 250
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #5 : 13.10.2019 - klo:16:48 »
Ei anna mitään.

Virrat päälle ja bensanpaine käy 0,2-0,3bar ja laskee sitten nollaan. Ei siis lähtenyt käyntiin, kun akku alkaa olla finito.
Pitää antaa nyt latautua.

 

Chevroler Camaro Z28 procharged

Poissa AJ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 250
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #4 : 13.10.2019 - klo:14:12 »
Antaako mitään vikakoodia?

Ei anna mitään.
Chevroler Camaro Z28 procharged

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 507
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #3 : 13.10.2019 - klo:14:04 »
Antaako mitään vikakoodia?
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa AJ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 250
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #2 : 13.10.2019 - klo:13:45 »
Kone siis LS1 ja prochargerilla.
Alkoi hyytymään ja prötäileen liikenteessä. Vaivalloisesti halliin, pari kertaa sammui ja nyt ei enää lähde käyntiin.
Tulpat vaihdoin ja kokeilin starttailla. Yritti kerran tai kaks ja ei lähde.
Tankissa tuplapumput joista toinen laitettu 1,5-vuotta sitten.
Sulakkeet tarkistettu myös.

Tarkistan vielä noi pumput kuuntelemalla, mutta mistä voisi vikaa muuten metsästää?

Ari

Lisäystä..
Kun sain halliin, haisi bensalle. Sama nyt kuin yritin starttailla.
Voiko esim.Lämpötila anturi estää startin jos on tunnit sillä täynnä??

Chevroler Camaro Z28 procharged

Poissa AJ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 250
  • Sukupuoli: Mies
LS1 hyytyi ja ei käynnisty?
« Vastaus #1 : 13.10.2019 - klo:13:35 »
Kone siis LS1 ja prochargerilla.
Alkoi hyytymään ja prötäileen liikenteessä. Vaivalloisesti halliin, pari kertaa sammui ja nyt ei enää lähde käyntiin.
Tulpat vaihdoin ja kokeilin starttailla. Yritti kerran tai kaks ja ei lähde.
Tankissa tuplapumput joista toinen laitettu 1,5-vuotta sitten.
Sulakkeet tarkistettu myös.

Tarkistan vielä noi pumput kuuntelemalla, mutta mistä voisi vikaa muuten metsästää?

Ari
Chevroler Camaro Z28 procharged