Kirjoittaja Aihe: KYB AGX iskareiden säädön vaikutus  (Luettu 334 kertaa)

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 561
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: KYB AGX iskareiden säädön vaikutus
« Vastaus #7 : 07.11.2019 - klo:21:49 »
Kiitoksia vastauksista, keväällä vois ruveta suunnittelemaan iskari päivitystä alkaen takaa.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa pate

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 805
  • Sukupuoli: Mies
  • tarttisko se lisää voimaa, vaan antasko olla
Vs: KYB AGX iskareiden säädön vaikutus
« Vastaus #6 : 07.11.2019 - klo:21:03 »
Onko kellään omakohtaista kokemusta näistä säädettävistä KYB AGX iskareista, ja millaisella jousella.
mulla on  Eibach Sportlinet ja eipä eroo koneista paitsi helpompi säätää.
mulla säätö ykksellä ja pirun kova montuissa.
pontiac firebirt formula -91 305 tpi procharger  t56
vaparina 13,9 1/4mile.  summermeet 2008 matalin auto

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3222
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: KYB AGX iskareiden säädön vaikutus
« Vastaus #5 : 06.11.2019 - klo:23:12 »
Ympäriinsä AGX, luultavasti alkuperäisillä jousilla. Takapää uretaanipuslilla. Keulassa säätö puolessavälissä asteikkoa (4) ja perä 2-3, vartilla piti kääntää takapää ykköselle.
Takapään tukivarsien geometriaa muutettu.

Takana ollut Kybit nyt 2v, edessä vuoden.



Alkuperäisiin väsyneisiin iskareihin verrattuna hyvät, varsinkin hintaansa nähden.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5097
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: KYB AGX iskareiden säädön vaikutus
« Vastaus #4 : 06.11.2019 - klo:22:17 »
Onko kellään omakohtaista kokemusta näistä säädettävistä KYB AGX iskareista, ja millaisella jousella.
Ens kesänä on, nyt takana kaasu konit, kokeillaan nyt sit noita
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5246
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: KYB AGX iskareiden säädön vaikutus
« Vastaus #3 : 06.11.2019 - klo:21:59 »
Onko kellään omakohtaista kokemusta näistä säädettävistä KYB AGX iskareista, ja millaisella jousella.
vanhoilla vakiojousilla  ollu ny muutaman vuoden alla ja säätöjäkin koitettu ruuvailla tulematta hullua hurskaammaks. nyt on takapäässä jos alkuperäset kaasu de carbonit kun niil sai perän hieman ylemmäs etupääs viel agx mut saattaa vaihtuu pois kun keula on seuraavan kerran levällään.
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 561
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: KYB AGX iskareiden säädön vaikutus
« Vastaus #2 : 06.11.2019 - klo:20:51 »
Onko kellään omakohtaista kokemusta näistä säädettävistä KYB AGX iskareista, ja millaisella jousella.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5097
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
KYB AGX iskareiden säädön vaikutus
« Vastaus #1 : 06.11.2019 - klo:13:44 »
Säädön vaikutus iskareissa:

Vaimennusvoimat:
the front par number 741034 is 275/KG on rebound and 120/KG on compression at .3 meters per second, the part number for the rear 743019 is 95/KG on rebound and 30/KG on compression also at .3 meters per second.

The AGX products have the following approximate damping force values.
When adjusted, both rebound and compression damping forces change.

Setting#: Relative Value
1 - Same as Factory 100
2 - Same as our GR2 products (10~15% firmer than Factory) 115
3 - 50% firmer than #2 172
4 - 30% firmer than #3 223

For an eight position adjustable product, the damping force values are approx.
The following:

With #2 being Factory at a relative value of 100,

#1 = 95 (5% softer than Factory
#2 = 100 (Factory damping force)
#3 = 107.5 (7.5% firmer than Factory)
#4 = 115 (15% firmer than Factory)(GR-2)
#5 = 143.5 (43.5% firmer than Factory)
#6 = 172 (72% firmer than Factory)
#7 = 197.5 (97.5 firmer than Factory)
#8 = 223 (123 % firmer than Factory)
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!