Kirjoittaja Aihe: Hyvät tulpan johdot TPI moottoriin?  (Luettu 1799 kertaa)

Poissa z 28 jari

• Jäsen
  • Käyttäjä
Vs: Hyvät tulpan johdot TPI moottoriin?
« Vastaus #4 : 21.11.2019 - klo:14:58 »
Noi Accelit on siitä kivemmat ,että niissä on sirompi tulpanpään hattu(jos tulee pakosarjat liki).Tätänykyä Accelilla on tarjolla myös keraamisella tulpanpäänhatulla oleva versio.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa TransNAM

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
« Vastaus #3 : 21.11.2019 - klo:13:24 »
Accelin askartelu-sarjoja on tullut käytettyä. Eli sellaisia missä on toinen pää valmiina ja toinen laitetaan itse.
Saa kerralla sopivan mittaiset ja hyvin on toimineet.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Paikalla Fenix

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #2 : 20.11.2019 - klo:17:20 »
Olen käyttänyt Accel 300+ Race Wire 8.8mm ja Msd super Conductor, Spiral Core, 8.5mm.
Johtojen pituudella ei ole merkitystä.
Edellä mainittuja johtoja löytyy erilaisilla päillä, myös 90asteisina.

Poissa smokeybandit

• Käyttäjä
  • Oma teksti
Hyvät tulpan johdot TPI moottoriin?
« Vastaus #1 : 20.11.2019 - klo:17:10 »
Tere, aattelin tänne raapustella ja kysäistä minkälaisii tulpan johtoi täällä on porukka käyttänyt tpi pannuissa?

Ois tarkoitus löytää sellaiset tulpan johdot missä ois molemmissa päissä 90 asteen hatut, kun mulla on muutamissa orkkis tyylin johdoissa suorat hatut, ja tietenkin ne ottaa peltisarjan putkeen kiinni.

Niin, ja onko niillä tulpan johtojen pituudella mitään kummempaa väliä, että onko orkkis johdon mittainen vai ei, kun mulla on pari vanhaa sarjaa orkkis tyylin johtoja,
aattelin niistä muutaman korvata kolmen suora hattusten sijaan, kolmella 90 asteen hatuilla olevilla, mutta ne taitaa olla vähän pitempiä, mietin vaan kaiken maailman ohmeja sun muita
että pitääkö joka johdon olla just sen mittainen kuin mitä alkuperäisetkin on, ja sitten oon miettiny että oisko se hyvä olla 7 tai 8 milliset johdot, vai vielä paksummat, mitä nyt on netistä
tullut luettua niin ei pitäis kuulemma suurta merkitystä olla, johtojen paksuudella?

Oon ajatellut että kai tollaiseen SBC pannuun käy johdot vaikka chevy vanista, parhaimpana ajatuksena oon ajatellut corveten 85-92 tpi pannun johtoja MSD:n valmistajalta,
kun eikös niissä ole 90 asteen hatut tulpan johdois, ja kun corveteis on tpi pannu, niin pitäisi käydä hyvin myös viiden litran tpi ponuun?

Jos jollain ois vinkkii mitkä ois hyvät/parhaimmat johdot pelti sarjalliseen -87 tpi ponuun, niin ois jees.
Yhtenä ideana oon tuumaillut jos itse pätkisi johdot ja niihin liittäisi 90 asteen hatut, mutta ois kiva jos löytyy niin sanotusti heittämälla paikalleen sopivaa johto sarjaa,
niin ei ainaskaan toistaseks tarttis tulppien johtoo metri tavarana hankkimaan.