Kirjoittaja Aihe: Mikä 98 LS vakioboxin tilalle?  (Luettu 1158 kertaa)

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
  • f**ck the fuel economy
Vs: Mikä 98 LS vakioboxin tilalle?
« Vastaus #9 : 03.02.2020 - klo:20:29 »
Mulla on p59 ja 2003 eli siitä alkaen niitä on. Vaijerikaasu vaan on 2003 > harvinainen, tosin se pitäs olla kyl muutettavissa. Tossa flex fuelissa tais 2004 asti olla anturilla ja uudemmat virtual sensor. Sellanne ero myös truck vehkeissä et 2003 asti on paluulinja/ säädin siinä (oe flex fuelisss vissiin 2004 asti) eli jos on tarkotus mennä ilman paluuta niin vaatii omat muutokset softaan.
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
1/4 mile 11.89@203.85 2020
Built not bought
Dailydriver:
Chevrolet Silverado LTZ 2500HD Duramax -08
Real trucks don`t have spark plugs. Loud pipes saves lives
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä polttaa bensaa ja kumia
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 511
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä 98 LS vakioboxin tilalle?
« Vastaus #8 : 03.02.2020 - klo:20:19 »
P59 on yleisesti käytetty boxi jos haluaa flex fuelin. Löytyy ainakin -05 tahoesta. -97/98 vehkeisiin laitettuna noi -99 ja uudemmat vaati todella mittavan pinnijärjestyksen modauksen.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
  • f**ck the fuel economy
Vs: Mikä 98 LS vakioboxin tilalle?
« Vastaus #7 : 03.02.2020 - klo:19:42 »
Tuomas Mussalo (gen3 perf) oli tehny -98 camaroon pcm swapin ja käyttäny -02 tahoen boxia. Se sano et jompi kumpi 411 tai 896 loppunen eli 99-02. Hyllys ei ollu mut oli hommaamas kyl

https://www.ebay.com/itm/2001-2003-Corvette-Engine-Computer-12200411-Programmed-To-Your-VIN-ECM-PCM-ECU/192948892415?epid=654372657&_trkparms=ispr%3D1&hash=item2ceca672ff:g:nNAAAOSw78hdAb23

Tohon vaan tahoen flex fuel tune segmentti swapilla.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2020 - klo:19:55 kirjoittanut sirkus »
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
1/4 mile 11.89@203.85 2020
Built not bought
Dailydriver:
Chevrolet Silverado LTZ 2500HD Duramax -08
Real trucks don`t have spark plugs. Loud pipes saves lives
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä polttaa bensaa ja kumia
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3531
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Mikä 98 LS vakioboxin tilalle?
« Vastaus #6 : 03.02.2020 - klo:18:28 »
Noita ebayn myyjiä itsekin mietin kun myyvät boxin valmiiksi "ohjelmoituna" eikä ole pahan hintaisia.


Pitää vaan vanhasta kopioda osa kartoista. Tai säätää kokonaan uusiksi...
Sillä juuri asiaa kyselin että josko saisi uudella sellaisenaan edes käyntiin... Miettii säätöhommia sitten.


Jos teen vaihdon talvisäilössä niin saisi edes ajettua omaan talliin keväällä.


Onko heittää mitään boxinumeroa mikä ainakin olisi hyvä?
Ilmeisesti osaan käy vanhat liitinrungot kun vaan vaihtelee piuhojen paikkoja?
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
  • f**ck the fuel economy
Vs: Mikä 98 LS vakioboxin tilalle?
« Vastaus #5 : 03.02.2020 - klo:09:21 »
https://www.ebay.com/itm/03-06-Computer-P59-PCM-Programmed-to-your-VIN-NO-VATS-speed-limit-rear-O2/254424835116?hash=item3b3ce6e42c:g:RKAAAOSwx3Vd0a9D

Ebaysta noita saa omalle vinille valmiiks mut en tosin usko et se on näissä tosiaan ees mikään ongelma. HP tuners vissiin vertaa vinin lisäksi muutakin numeroa eli lisenssit menee vaikka vaihdettava pcm ois samalla vinillä
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
1/4 mile 11.89@203.85 2020
Built not bought
Dailydriver:
Chevrolet Silverado LTZ 2500HD Duramax -08
Real trucks don`t have spark plugs. Loud pipes saves lives
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä polttaa bensaa ja kumia
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 511
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä 98 LS vakioboxin tilalle?
« Vastaus #4 : 02.02.2020 - klo:18:03 »
Vaihdoin KimmoT:n -99 vetteen vakio ecm:n tilalle -05 P59:n ja ei siinä muistaakseni mitään vin koodeja tarvinnut muuttaa. Vats piti opettaa juttelemaan ecm:n kanssa niin että piti laittaa virrat päälle muistaakseni 12min ajaksi sitten pois olikohan 30s. Tämä piti tehdä kolme kertaa peräkkäin. Toki tietenkin credittejä piti ostaa että toisella vin koodilla olevaa purkkia pääsi roplaamaan.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3531
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Mikä 98 LS vakioboxin tilalle?
« Vastaus #3 : 02.02.2020 - klo:17:53 »
VIN ei vaikuta ajossa mitään, säätösoftat saattaa ihmetellä jos ei täsmää boxin kanssa.
VATS asetus löytyy boxista, voi joko disabloida tai valita parista mahdollisesta moduulityypistä.
Juu tiedän että boxissa on VATS on/off mutta tarkoitin että vertaako BCM omaa VINiä PCM-n VINiin?
Vanhemmissa kun oli Vatsille oma nasta (start enable) mutta näissä taitaa olla sarjaliikenne eli siellä voi kulkea muutakin dataa kun vaan pelkkä käynnistyslupa.
Eli herjaako jotain VIN-ristiriitoja?

Tämä on tullut ainakin Käkkylässä ja Audissa vastaan eli mitään käytettyä boxia ei voi laittaa ellei muuta VINiä.
Audi piti käyttää marmoritiskillä kun vaihtoi vahvistimen, Käkkylään ('98) kelpasi uusi "tyhjä" boxi (airbag), mutta ei käytetty.

Siksi kysyin kun jos VIN-muutokseen käyttää "virallista" softaa niin taitaa mennä 2 lisenssiä...
Toisaalta jos muuttaa nykyisen VINin niin saattaisi myös käydä nykyinen lisenssi...


Edit: Onko niissä linkin "vihreissä" muuten käytännön eroja ominaisuuksien tms. kannalta?
« Viimeksi muokattu: 02.02.2020 - klo:17:55 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1342
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Mikä 98 LS vakioboxin tilalle?
« Vastaus #2 : 02.02.2020 - klo:14:12 »
https://www.mrk-motorsports.com/gm-iac-pcms/
Tarvit semmoisen missä on IAC driver (tuolla sivulla vihreällä)

Muuten nämä pitäs olla yhteensopivia keskenään.
Paitsi vm 2003 boxeissa on käytetty AMD:n muistipiiriä, se rajoittaa aika paljon yhteensopivuutta, ei suositella.

Jos löydät sellaisen .bin -tiedoston minkä OS:lle löytyy tunerpro .xdf -tiedosto JA flexfuel säädöt niin pystyt ohjelmoimaan ilmaissoftilla.
Kaikkiin 1MB (P59) boxeihin käy kaikki P59 bin tiedostot (pl. AMD muistipiirit) kun fläshää koko softan.

VIN ei vaikuta ajossa mitään, säätösoftat saattaa ihmetellä jos ei täsmää boxin kanssa.
VATS asetus löytyy boxista, voi joko disabloida tai valita parista mahdollisesta moduulityypistä.
Pontiac Firebird 364/LQ9 -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3531
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Mikä 98 LS vakioboxin tilalle?
« Vastaus #1 : 02.02.2020 - klo:13:26 »
Vähän olis suunnitelmissa päivittää tuo vakioboxi uudempaan ja helpommin säädettävään.
Ei olisi haitaksi vaikka saisi myöhemmin lisättyä Flexfuelin. E85 on nyt käytössä.


Eli sellainen ettei tarvi toista kertaa vaihtaa...
Mikä olisi hyvä boxin numero? Näitä näkyy olevan tarjolla aika monta versiota, osa käy ja osa ei...
Tiedän että liittimet tai ainakin nastajärjestys menee uusiksi mutta se ei haittaa.


98 LS1, vaijerikaasu+IAC, 4L60E, ei luistonestoa


Pitääkö näihin muuttaa VIN vai voiko nakata vaan uuden boxin paikoilleen? Eikös ajonesto ole periaatteessa BCM-n puolella?


Jos jollakulla on sopiva niin saa tarjota.


Olen miettinyt myös Megaa mutta siinä on oma hommansa saada kaikki toimimaan ja vielä oikein... Toisaalta säädön helppous on omaa luokkaansa - Autotune.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07