Kirjoittaja Aihe: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83  (Luettu 912 kertaa)

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6169
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #19 : 05.04.2020 - klo:13:14 »
Mutta olisi kiva nähdä mitä tuollainen OIKEA 327 tuottaisi nykyaikaisella nokkaprofiililla.

Riku on testannut senkin:

http://www.superchevy.com/how-to/vemp-0911-l84-fuelie-motor-on-engine-dyno
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2920
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #18 : 05.04.2020 - klo:13:08 »
NiiiI ja uuteen ei tartteis laittaa kun alle 200$ nokka :W
Mutta ihan eri fiilis...
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10668
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #17 : 05.04.2020 - klo:11:12 »
Siihen vanhaan 327:aan kunnon pipot,niin VOT
NiiiI ja uuteen ei tartteis laittaa kun alle 200$ nokka :W
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 445
  • 1995 z28
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #16 : 05.04.2020 - klo:08:35 »
Kyllähän se varmaan tuo uudempi moottori perhe enemmän tuottaa tehoa.

Mutta olisi kiva nähdä mitä tuollainen OIKEA 327 tuottaisi nykyaikaisella nokkaprofiililla.
1995 z28 manual.

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1546
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #15 : 04.04.2020 - klo:23:01 »
327 lähtisi matkaan jos noista saisi yhden valita. Tuollaisen alkuperäisen hinnalla taitaisi saada rivin noita silveraadon panuja.


...vaikka täällähän noilla nykyajan romispadoilla rahastetaan hölmöjä surutta
« Viimeksi muokattu: 04.04.2020 - klo:23:03 kirjoittanut jpe »
Chevrolet Chevelle -72 454cid Vortech V-7 YSI projekti
_____________________________________
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi *Ex*
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2920
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #14 : 04.04.2020 - klo:22:37 »
Siihen vanhaan 327:aan kunnon pipot,niin VOT
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6169
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #13 : 04.04.2020 - klo:20:49 »
Etkö parempaan vasta-argumentointiin pystyny tällä kertaa, olen pettynyt  ;D Se sun taannoinen vastaus sentään herätti kunnioitusta  ;D ;D ;)

Kyllä täältä lähtis, mutta kun se on vähän sama ku veis pikkulapselta tikkarin, niin ei tiedä onko se sen väärti ja kilttinä en haluais aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä. ;D

Oikeestihan en tuolla videolla nyt ainakaan paljoa aatellut provosoida tätä meidän pussihousu-osastoa, mutta mielestäni ihan mielenkiintoinen vertailu mistä ehkä vois saada jopa asiallista keskustelua. Kyllähän tuo vanha 327 hyvin potkii, mutta sitten kun miettii että on 11 puristusta, oliko 240-250 asteinen nokka, niin kun LM7 tekee saman 9.5 puristuksilla ja 190 asteisella nokalla, niin se on hienoa.
Nämä väitteet ettei LS:ssä oo ääntä tai fiilistä, niin katsokaa sellaista missä on 11 puristukset ja 250 asteinen nokka, niin kyllä sitä alkaa löytyä ihan samalla tavalla kuin vanhanliiton motista. Sillä erotuksella että teho on eri sataluvulla...


'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 720
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #12 : 04.04.2020 - klo:20:18 »
https://www.youtube.com/watch?v=NNhZXFEjkII

Riku testaa ja vertaa tehokkainta vanhan liiton sbc:tä uudempiin samankokoisiin ikeamotteihin.

 m/ Eli LT1 on paras, no heti sähkömoottorin jälkeen ainakin, ymmärsinhän oikein? Suurta uutistahan tässä ei ole...
Hyvä että BlackZ mainitsi Teslan, itsekin olen ajatellut jättää tuon turhan LS-hömpätyksen väliin ja siirtyä suoraan teknologian riemuvoitosta toiseen eli electric motor tulossa LT:n ja 4L60E:n tilalle, jos jompi kumpi suostuu joskus antautumaan :) Akusto menee mukavasti takapenkkien paikalle, ja kumi palaa apinakehän nurkilla niin että voitte vaikka Lapista katsella savumerkkejä  \m/
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6445
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #11 : 04.04.2020 - klo:20:11 »
Oulussa alkaa eristäytyminen aiheuttamaan nähtävästi jo kaikenlaisia aivopieruja.  ;D

Etkö parempaan vasta-argumentointiin pystyny tällä kertaa, olen pettynyt  ;D Se sun taannoinen vastaus sentään herätti kunnioitusta  ;D ;D ;)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa TexFinn

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 8396
  • Sukupuoli: Mies
  • Don't mess with Texas!
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #10 : 04.04.2020 - klo:20:02 »
;D ;D ;D
16 Silverado Crew Cab 4x4
12 BMW K1600GTL Premium
10 Toyota Camry Hybrid
07 Infiniti G35

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6169
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #9 : 04.04.2020 - klo:19:30 »
Oulussa alkaa eristäytyminen aiheuttamaan nähtävästi jo kaikenlaisia aivopieruja.  ;D
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4134
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #8 : 04.04.2020 - klo:19:26 »
Voi että teitä äitien omia pikku ruttumunia, nytkun tämä Riku omassa youtube videossaan on verrannut moottoreita omasta näkökulmastaan niin Ikean moottori on julistettu itse kaikkivaltiaan toimesta parhaaksi  ;D Kyllä se on vissiin aika vaikiaa se elämä niitten LSx:ien kanssa ku pitää hakea hyväksyntää niinku pikkupoika isältään ;D Jos pittää tuommosia päivänselvyyksiä videoilta kattoa niin on ihan väärän harrastuksen parissa jos ei tuommosia osaa ite ajatella  ;D Sanoisin että 2000-luvun kännykätkin on kehittyneempiä kuin mitä 90-luvun, eikä mun tartte sitä varten edes googlettaa sanaakaan  ;)

Kukaan ei varmasti ikinä tule väittämään etteikö uudemmat moottorit ole kestävämpiä, vähempi kuluttavia ja tehokkaampia kuin vanhat, sehän on päivänselvä asia. Se mikä mua jää vaivaamaan että helevetinkö takia te yleensäkään tungette niitä Ikean muovimoottoreita noihin klassikko autoihin missä ei ole edes ajo-ominaisuuksia eikä jarruja, ostakkaa uusi BMW kaupasta niin saatte valmiiksi nykyaikaisen moottorin ja auton mikä on vielä hyvä ajaakin, pysähtyy ja mikä tärkeintä niin kuluttaa vähän ja saa ohjelmoitua 200hv lisää 490 euron panostuksella ;D

Miksi pilata niin jumalainen moottori asentamalla se vanhaan katiskaan missä ei sitten ole mitään ominaisuuksia muutenkaan, tuolla asenteella se on vähä sama ku asentas 80-vuotiaalle mummolle mahtavat silikoonit, se on silti edelleen vaan vanha mummo ja mennee vaan hyvät implantit hukkaan ku ei siitä tuu siltikkää sitä kakskymppistä bimboa ;)

Jatkakaa ihmeessä, seurailen sivusta kun te aikannaa tajuatte että siitä katiskasta mihin asensitte sen Ikea moottorin niin puuttuu edelleen airbagit, peruutus tutkat ja hierova penkki ja tajuatte siirtyä suoraan teidän arvoiseenne autoon, eli vaikka Teslaan tms. kermaperseille sopivaan  ;D
  m/ m/ *clap*
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6445
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #7 : 04.04.2020 - klo:17:42 »
Voi että teitä äitien omia pikku ruttumunia, nytkun tämä Riku omassa youtube videossaan on verrannut moottoreita omasta näkökulmastaan niin Ikean moottori on julistettu itse kaikkivaltiaan toimesta parhaaksi  ;D Kyllä se on vissiin aika vaikiaa se elämä niitten LSx:ien kanssa ku pitää hakea hyväksyntää niinku pikkupoika isältään ;D Jos pittää tuommosia päivänselvyyksiä videoilta kattoa niin on ihan väärän harrastuksen parissa jos ei tuommosia osaa ite ajatella  ;D Sanoisin että 2000-luvun kännykätkin on kehittyneempiä kuin mitä 90-luvun, eikä mun tartte sitä varten edes googlettaa sanaakaan  ;)

Kukaan ei varmasti ikinä tule väittämään etteikö uudemmat moottorit ole kestävämpiä, vähempi kuluttavia ja tehokkaampia kuin vanhat, sehän on päivänselvä asia. Se mikä mua jää vaivaamaan että helevetinkö takia te yleensäkään tungette niitä Ikean muovimoottoreita noihin klassikko autoihin missä ei ole edes ajo-ominaisuuksia eikä jarruja, ostakkaa uusi BMW kaupasta niin saatte valmiiksi nykyaikaisen moottorin ja auton mikä on vielä hyvä ajaakin, pysähtyy ja mikä tärkeintä niin kuluttaa vähän ja saa ohjelmoitua 200hv lisää 490 euron panostuksella ;D

Miksi pilata niin jumalainen moottori asentamalla se vanhaan katiskaan missä ei sitten ole mitään ominaisuuksia muutenkaan, tuolla asenteella se on vähä sama ku asentas 80-vuotiaalle mummolle mahtavat silikoonit, se on silti edelleen vaan vanha mummo ja mennee vaan hyvät implantit hukkaan ku ei siitä tuu siltikkää sitä kakskymppistä bimboa ;)

Jatkakaa ihmeessä, seurailen sivusta kun te aikannaa tajuatte että siitä katiskasta mihin asensitte sen Ikea moottorin niin puuttuu edelleen airbagit, peruutus tutkat ja hierova penkki ja tajuatte siirtyä suoraan teidän arvoiseenne autoon, eli vaikka Teslaan tms. kermaperseille sopivaan  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2920
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4812
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sbc 327 L84 vs. 5.3 LM7 vs. 5.3 L83
« Vastaus #5 : 04.04.2020 - klo:17:19 »
Ei huono toi 327 L76.
Laajalti piti huipputehoa yllä ja ei paskempi ylärekisterissä ajettaessa (1/4 mile).  m/
Eniten yllätti 327:n ilmoitetun tehon paikkansapitävyys.
Tuohon aikaan tehtailla oli tapana ilmoittaa tehoja joskus alakanttiin vakuutussyistä ja toisaalta hevosvoimasota oli käynnissä muita konserneja vastaan.
Ja mittausstantardit huomioiden nykyisillä stantardeilla lukemat voisi olla ihan mitä vaan.  ;D

Mutta mitä tuossa testissä edes haetaan.
Jos motiivi on kustannustehokkuus / käytännöllisyys vs hp, niin hyvä testi.