Kirjoittaja Aihe: Mistä saisi uuden kaasu vaijerin?  (Luettu 1115 kertaa)

Poissa smokeybandit

• Käyttäjä
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Mistä saisi uuden kaasu vaijerin?
« Vastaus #9 : 20.05.2020 - klo:13:27 »
Vaijerit irti konehuoneesta,nippusiteellä kiinni pystyyn,jesarista kuoren ympärille suppilo ja sitten öljyä valumaan,jotakin ohutta

Tuohan on ihan hyvä ajatus, oon niitä joskus katellutkin, mutta oon aatellut että niitä ei pysty ehkä koko matkalta voitelemaan,
mutta mie katson vaikka seuraavan kerran kun tallille meen, ja ihan ajan kanssa, että miltä ne oikeen näyttää ja jos ne voitelis tuollain ihan viimosen päälle.

Poissa mopo-ukko

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #8 : 20.05.2020 - klo:11:49 »
Vaijerit irti konehuoneesta,nippusiteellä kiinni pystyyn,jesarista kuoren ympärille suppilo ja sitten öljyä valumaan,jotakin ohutta
Z28-96/STS-99/FXSTI-06

Poissa smokeybandit

• Käyttäjä
  • Oma teksti
« Vastaus #7 : 20.05.2020 - klo:10:03 »
Öljyyt ne nykyiset vaijerit!

Oon mie päistä rasvannut niitä silloin tällöin kone öljy tikusta kun oon öljyn tarkistanut, niin näpillä otan siitä öljyy ja oon laittanut vaijerin päähän, muttei niitä koko matkalta taida pystyä voiteleman kun siinä on suoja päällä, ja siitä kun koittaa niin ruosteen nirheältä kuulostaa, sillä mie oon tuumaillut sitten jos vaihtaisi koko vaijerin.

Poissa Fenix

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #6 : 20.05.2020 - klo:01:51 »
Öljyyt ne nykyiset vaijerit!

Poissa smokeybandit

• Käyttäjä
  • Oma teksti
« Vastaus #5 : 19.05.2020 - klo:23:37 »
En osaa ikävä kyllä sanoa riittääkö 24” pituus.

Ei se mitään, mie mittailen vanhasta, tai otan varmuuden vuoksi pitemämmän vaijerin.

Poissa Z-mo

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • When comfort is out, performance is in.
« Vastaus #4 : 19.05.2020 - klo:16:45 »
En osaa ikävä kyllä sanoa riittääkö 24” pituus.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa smokeybandit

• Käyttäjä
  • Oma teksti
« Vastaus #3 : 19.05.2020 - klo:09:16 »
http://www.controlcables.com/universal-throttle-cable-kit-tuned-port-tpi-black-24-uv-101-24/

No tuossahan niitä ois. Kiitoksia.

Tiiätkö kummanko pituuden noista ottais, pitäiskö varmuudella ottaa se pitempi ja sitten lyhentää sopivaksi kun noi on "cut to fit" mallei, vai käykö toi 24 tuumanen ettei liian lyhyt ole?

Poissa Z-mo

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • When comfort is out, performance is in.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa smokeybandit

• Käyttäjä
  • Oma teksti
Mistä saisi uuden kaasu vaijerin?
« Vastaus #1 : 18.05.2020 - klo:22:49 »
Tere tulemast  ;D

Tietääkö täälä porukka mistä saisi uuden kaasu vaijerin ja vakio nopeuden säätö vaijerin?

Aattelin vanhat vaihtaa, vaikka tuskin niissä mitään sen kummempaa, oon vaan tuumaillut että kun ne ovat noin 30 vuotta vanhoja,
varsinkin kun kone huoneen puolelta jostain kohdin vaijerii vähän kääntelee, niin tuntuu aika ruosteen nirheeltä, ja tiiä sitten vaikka ois vanhuuttaan venynytkin jo,
niin uusi vaijeri ei ainakaan huonommaksi autoa tekisi.

Auto kun on -87 manuska TPI, niin siihen jos jostain löytäisi uudet, kahtelin pikaseen e-bayt sun muut summit racingit, en oikeestaan löytänyt kun yhden, ja se voi olla että se ei edes kävisi,
kun joku oli kommentoinut että sellainen ei käy TPI pannuun, tiiä sitten. Ois vaan kettumaista tilata sellainen ja sitten huomata että voi hitsi, eihän tää käykkään.  :(

Muutamii universaali vaijereitakin löysin, mutta tiiä niistä sitten käykö ne vai ei, pitäisi vanhasta sitten ottaa mitta, ja käykö liitinkään sitten, vanhasta tuskin voi liittimiä irroittaa itse vaijerista ja katkaista ne ja liittää uuteen?

Vakio nopeuden vaijereita en muuta toistaseks löytänyt kuin käytettyjä.