Kirjoittaja Aihe: Camber/caster työkalu 4gen  (Luettu 844 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3531
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Camber/caster työkalu 4gen
« Vastaus #8 : 12.05.2020 - klo:20:36 »
Miksei tuolla saisi ulospäin työnnätettyä? ::) 
Ei onnistu työntäminen kun toinen pää liikkuu vapaasti kierretapin varressa. Tarvis lukita sokalla/lukkorenkaalla tai jollain.
Mutta tukivarren ja etupalkin välissä on ihan tarpeeksi koloja mihin saa jonkun vääntövarren jos ei mene itsestään...
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 690
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Camber/caster työkalu 4gen
« Vastaus #7 : 12.05.2020 - klo:05:43 »
Harvemmin se ulospäin saaminen on ongelma... 
Miksei tuolla saisi ulospäin työnnätettyä? ::) Ai liian lyhyt, korjattavissa.
Ja se tässä varmaan enemmän kirvoittaa mielipidettä, jos on kerennyt ostaa 10e työkalun 100e:lla ;D.
Tai niin joo, direktiivi eu-valtiossa tuo ei ole "virallinen" usa-pojan työkalu, made in china 8).
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3531
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Camber/caster työkalu 4gen
« Vastaus #6 : 11.05.2020 - klo:23:44 »
Tuosta TransNAMin kuvasta laitoin nyt merkille että ei ole ihan yhtä pitkä kuin se virallinen; ei yllä tukivarressa siihen viralliseen säätöreikään. Ja säätöä ei saa toiseen suuntaan (ulospäin).
Toinen juttu sitten että onko näillä suurta käytännön merkitystä...
Harvemmin se ulospäin saaminen on ongelma... Kunhan saa pidettyä ettei karkaa. Eikä nyt puhuta kaksmielisiä :W


Vinkiksi tämän tarkoitin jos jollain muullakin on tylsää sunnuntai-iltana ;D  Saa jokainen kehitellä vapaasti itsensä näköisen version.
Aluksi meinasin vanttiruuvista tehdä mutta pienet on liian pehmoisia ja lujat sitten liian isoja. Tuo ainakin kestää...

Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 730
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Camber/caster työkalu 4gen
« Vastaus #5 : 11.05.2020 - klo:13:33 »
Tuosta TransNAMin kuvasta laitoin nyt merkille että ei ole ihan yhtä pitkä kuin se virallinen; ei yllä tukivarressa siihen viralliseen säätöreikään. Ja säätöä ei saa toiseen suuntaan (ulospäin).
Toinen juttu sitten että onko näillä suurta käytännön merkitystä...
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 690
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Camber/caster työkalu 4gen
« Vastaus #4 : 11.05.2020 - klo:10:17 »
Hyvä vinkki täytyypä rakentaa.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 959
  • Sukupuoli: Mies
  • f**ck the fuel economy
Vs: Camber/caster työkalu 4gen
« Vastaus #3 : 11.05.2020 - klo:08:04 »
 \m/ m/
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
1/4 mile 11.89@203.85 2020
Built not bought
Dailydriver:
Chevrolet Silverado LTZ 2500HD Duramax -08
Real trucks don`t have spark plugs. Loud pipes saves lives
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä polttaa bensaa ja kumia
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 730
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Camber/caster työkalu 4gen
« Vastaus #2 : 10.05.2020 - klo:20:48 »
Sehän on hieno  m/
Itsekin fundeerasin jotain vastaavaa mutta lopulta hommasin sen "aidon" Moogin työkalun. Noita työstövehkeitäkään kun ei oikein mulla ole... Mutta kyllä tuollainen kannattaa olla käytettävissä kun tosiaan voi mennä aika mielenkiintoiseksi säätämiseksi ilman erikoistyökalua ja joku paja mullekin sanoi että eivät edes yritä ilman työkalua, ja niiltä säätömestoilta ei tuollaista tunnu löytyvän.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3531
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Camber/caster työkalu 4gen
« Vastaus #1 : 10.05.2020 - klo:19:25 »
Tein itse ja säästin... kun en viittinyt "virallisesta" kympin palikasta maksaa lähes 100€ posteineen ja tulleineen...
Aihiona vanha Bilteman jousipuristin. Kierreosa jäi hieman lyhyeksi niin piti jatkaa latalla toista päätä.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/alustan-osat/jousitus/kierrejouset/jousenpuristin-2-kpl-2000017004
Puristimen omista kynsistäkin saa rälläköimällä sopivat mutta pyöreinä jää lipsumisvaara.
Tapit sorvasin kun oli tylsää mutta esim. 6-kolopulttikin käy tai joku muu riittävän tukeva koukku.
Huomaa että casterin säädön reiät (takimmaisen puslan vieressä) on aika pienet joten rajoittaa ainakin toisen tapin/koukun kokoa.

Tällainen on hyvä olla mukana kun menee pyöränsuuntaukseen koska pajoilla näitä ei ole ja ilman on suuntaus hankalaa.


Tällä siis vedetään tukivartta sisäänpäin ja pidetään pulttien kirystyksen ajan paikallaan koska jousi työntää melko voimalla ulospäin.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2020 - klo:19:36 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07